IMG_1299.jpg

 

外頭下起了雨

想起了這首歌

雨點不斷打在我頭上

Raindrops keep falling on my head

 

雨一直下應該是讓人很不舒服的吧

但為何這歌唱得如此輕鬆愉快

讓我聽完後竟有種開心

沒什麼大不了一切都會好轉的  

充滿希望的感覺.......

 

p.s 今早一聲春雷響 台北下起了大雨 祈望春雨紓解旱象!

 

 

Raindrops keep falling on my head

Raindrops keep falling on my head
And just like the guy whose feet are too big for his bed

Nothing seems to fit
Those raindrops are falling on my head
They keep falling
雨點不斷打在我頭上
就像腳太長而床太短的男人
什麼都不對勁
雨點不斷打在我頭上
不斷下著

So I just did me some talking to the sun
And I said I didn't like the way he got things done

Sleeping on the job
Those raindrops are falling on my head
They keep falling
於是,我開始對太陽說話
我說,我不喜歡它所安排的事
在工作時間睡覺
雨點不斷打在我頭上
不斷下著

But there's one thing I know
The blues they send to meet me won't defeat me
It won't be long till happiness steps up to greet me
但我知道一件事
它們捎來的憂鬱並未將我打敗
很快的,快樂前來向我問候

Raindrops keep falling on my head
But that doesn't mean my eyes will soon be turning red
Crying's not for me
'Cause I'm never gonna stop the rain by complaining
Because I'm free
Nothing's worrying me
雨點不斷打在我頭上
但那不代表說我的雙眼很快就會變紅

哭泣與我無關
我不會以抱怨來讓雨停止
因為我自由自在
沒有什麼事困擾著我

 

arrow
arrow

    Ginger 發表在 痞客邦 留言(31) 人氣()