movie  

昨天分享了暑假在竹山鄉下的童年回憶

在睡前 心裡的小Ginger突然跑出來

對著我哼唱著 童年時很愛唱的一首歌

Somewhere Out There

 

這是小時候看的一部美國動畫電影

《美國鼠譚》(An American Tail)

描述小老鼠偉福跟隨他的家人從俄國移民到美國

但途中失散 一路尋找方法找回家人的故事

 

而這一首歌是小老鼠偉福的姊姊

認為失散的弟弟一定還活著 並會安全抵達美國

姊弟兩分隔兩地在思念對方時所唱的歌曲

 

因為是可愛的童音所唱

小時候的我 聽到後就印象深刻

也曾播放這首歌給我的孩子真真晏晏聽

她們聽到我學著用童音唱歌的時候都笑翻了呢~~

 

好開心 又再次想起這首歌

Somewhere Out There

也與大家分享喔~~^__^ 

 

 

Somewhere out there


Somewhere out there
Beneath the pale moonlight
Someone's thinking of me
And loving me tonight

Somewhere out there
Someone's saying a pray
That we'll find one another
In that big somewhere out there

And even though I know
How very far apart we are
It helps to think we might be wishing
On the same bright star

And when the night wind starts to sing
A lonesome lullaby
It helps to think we're sleeping
Underneath the same big sky

Somewhere out there
If love can see us through
Then we'll be together somewhere out there
Out where dreams come true



就在那裡

就在那裡
在蒼白的月光下
今晚有一個人正想念著我
愛著我

就在那裡
有個人正在祈禱著
我們都將會找到對方
就在這廣大的蒼穹之下的某一地方

雖然我曉得彼此相隔甚遠
但是卻令我們擁有一顆共同的
閃亮祈禱之星

當晚風開始吹吟
一首寂寞的催眠曲
它使我想起我們在共同的天窗之下
各自獨眠

就在那裡
如果我們能看穿彼此心中的愛
就能永遠在一起
就在那裡
我們的夢想成真

 

(歌詞來源:魔鏡歌詞網)

 

arrow
arrow

    Ginger 發表在 痞客邦 留言(21) 人氣()